23 Haziran 2017 Cuma

Nefes Almak

"İnsan insan dedikleri 
İnsan nedir şimdi bildim 
Can can deyü söylerlerdi 
Ben can nedir şimdi bildim 

Kendisinde buldu bulan 
Bulmadı taşrada kalan 
Müminin kalbinde olan 
İman nedir şimdi bildim "


demiş Muhiddin Abdal. Sözlerini daha derinden incelediğinizde aslında ne kadar zor bir şeyi fark ettiğini görüyorsunuz. Ben de bunu nefes terapisi seminerine gittikten sonra fark ettim. Ve şimdi şarkının tüm sözleri beni anlatıyor gibi hissettim. Öyle "pozitif güç, enerjiler" falan gibi terimler bana o kadar uzaktı ki. Bir kaç kez meditasyon yapmaya çalışmış, ve becerememiş bir kişi olarak anlatıyorum bunları.

Nefesle ilk olarak aslında Sevgili,Selin Yetimoğlu sayesinde tanıştım. Onla bir kaç seans nefes çalışması yaptık. Sonrasında ara verdim, iş değiştirdim. Evren bir şekilde bunu içselleştirmem gerektiğini bana söyledi sanırım ve Nefes Terapisi ile tanıştım. 4 günlük yoğun bir seminerle nefesin mucizelerini deneyimledim.

Aslında doğduğumuz anda doğru ve etkili nefes almayı çok iyi biliyoruz, ama zamanla yaşadığımız duygular,problemler vs. şeyler ile doğru nefes almayı unutup, yanlış nefesi alışkanlık haline getiriyoruz. Zaman zaman vücudumuz bize uyarı sinyalleri gönderiyor.Özellikle hangi konu ile ilgili bir kaygımız, mutsuzluğumuz varsa, vücudumuzda da o nokta bize sinyal veriyor. 

Doğru nefes alarak, vücudumuza oksijen gönderdiğimizde, "farkındalık" başlıyor. Hiç bilmediğimiz bir yerden, farklı düşünceler bir anda çağrışım yapıyor. Aslında içimizde ne varsa, onu su üstüne çıkarıp, bizi özgürleştiriyor...

Nefes, hayatımızda karşılaştığımız her şeyin, aslında bizim aynamız olduğunun, içimizde her ne varsa, onu yansıttığımızı bize anlatıyor. Kızdığımız, sevemediğimiz ve bir şekilde sadece kendi düşüncelerimizle "yargıladığımız" insanları fark ettirmemizi sağlıyor. Benim gittiğim seminerde bunu, nefesin yanında, Byron Katie'nin, "The  Work" adlı çalışması ile yaptırdılar. Bu çalışmanın detayına; http://thework.com/en/do-work adresinden ulaşabilirsiniz.

Her ne yapıyorsanız, yaparken nefes almayı unutmayın...Ben unutmuştum.Hatırladım...Hep anın farkına vararak yaşamamız ümidiyle...


"Ne zaman gökyüzüne bir nefes, bir dua gönderdin de ardın sıra bir güzellik, bir iyilik sana geri gelmedi ? "  ( Mevlana) 


Yazının fon müziği ; https://www.youtube.com/watch?v=fEzpsVi1Qd0








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder